مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان از مشارکت گسترده کانون‌های مساجد استان در خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

مشارکت گسترده کانون‌های مساجد خوزستان در خدمات‌رسانی به زائران اربعین

حجت‌الاسلام قاسم سمیری، با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) و حماسه میلیونی پیاده‌روی اربعین حسینی، اظهار کرد: از هفته گذشته کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حسینی در قالب مشایه‌الحسین در استان آغاز شده و امسال شاهد حضور گسترده‌تر مردم استان و اجرای با کیفیت مراسم‌ها خدمات بودیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان افزود: با توجه به اینکه هوا گرم‌تر شده ولی این امر مانع از زیارت عاشقان سیدالشهدا (ع) و حضور میلیونی مردم از جای‌جای استان و کشور در حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی نشده است.

وی اضافه کرد: در استان خوزستان از ابتدای سال جلسات ستاد اربعین حسینی برگزار شده و هماهنگی‌های لازم جهت خدمات‌رسانی بهتر به زائران صورت گرفته است و در این میان بیشتر کانون‌های مساجد استان در مسیر زوار به سمت مرزهای شلمچه و چذابه خدمات شایانی را ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام سمیری، تصریح کرد: کانون‌های مساجد از ورودی‌های استان و مسیر زائران به سمت مرزها با راه‌اندازی موکب‌هایی خدماتی همچون اسکان زوار در مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌ها، اطعام و پذیرایی از زوار، خدمات درمانی، خدمات فرهنگی، رفاهی و ... ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه یک سری از کانون‌های مساجد استان نیز در خارج از مرزهای استان و در مسیر نجف به کربلا در قالب موکب‌هایی به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند، ادامه داد: با همکاری تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و ستاد عتبات عالیات شاهد حضور مبلغان و کاروان‌ قاریان قرآنی در موکب‌ها هم در داخل کشور و هم در کشور عراق هستیم.

وی در پایان عنوان کرد: حرکت زیارت پیاده روی اربعین را داریم که سوم صفر انجام می شود و برآورد امسال ۵۰ هزار نفر است که از مناطق مختلف به سمت مرز و سپس نجف حرکت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.